Aanbevolen post

Schilderijen

Na verhuizing van mijn website www.robbloemendaal.nl is hier een selectie van mijn schilderijen te zien. Beschikbaarheid binnen deze serie: ...

vrijdag 9 april 2010

Nieuwe hekken

Er komen nieuwe hekken op de grens met de buren, hoge stalen hekken om ongewenst bezoek tegen te gaan. De bomen die dwars door het oude hek groeien blijven behouden. De gemeente heeft uitgesproken dat dit toch wel een bijzonder iets is. Dat gedeelte wordt niet vernieuwd.

Ook komen er hekken tegen de konijnen. De woordvoerder van de gemeente verzuchtte bij de zitting van de bezwaarschriftencommissie over de bomenkap dat er sprake is van een plaag. Langs de paden wordt kuikengaas 20 cm diep ingegraven, zodat de dieren niet bij de nieuwe aanplant kunnen. Ik betwijfel of dat een effectieve maatregel is, want konijnen kunnen veel dieper dan 20 cm graven. Er wordt ook op de konijnen gejaagd en dat gebeurt met een fret aan een touwtje, omdat er in de stad niet geschoten mag worden. De fret wordt een hol in gestuurd en jaagt de konijnen naar buiten. Daar staan 2 honden klaar om het werk af te maken. Het heeft wel effect, want ik heb er de laatste dagen geen konijn meer gezien. Persoonlijk zou ik het fijner vinden als een vos af en toe zou komen buurten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten